KONCERTY W PRUSZCZU GDAŃSKIM

Zwyczajem Filharmonii Bałtyckiej jest organizacja licznych koncertów także poza siedzibą na Ołowiance. Po raz pierwszy jednak artyści orkiestry PFB zagoszczą na letniej scenie w Faktorii w Pruszczu Gdańskim. W czasie od 12 lipca do 16 sierpnia turyści oraz mieszkańcy Trójmiasta i okolic będą mieli wspaniałą okazję wysłuchania czterech niepowtarzalnych koncertów, podczas których będzie można wysłuchać zarówno utworów Bacha czy Vivaldiego, ale i największych przebojów ABBY czy Queen…

Wraz z prowadzącymi będzie więc okazja ku temu, by prześledzić historię muzyki, zapoznać się z renesansowymi tańcami czy przypomnieć sobie wspomniane hity z repertuaru Abby i Queen, a także nieco starsze: Luisa Armstronga i Franca Sinatry. Z kolei podczas iście królewskiej Gali Operowej zabrzmią utwory znanych XIX-wiecznych kompozytorów: Czajkowskiego, Verdiego, Pucciniego, Bizeta oraz Masseneta. Wśród wykonawców znajdzie się m.in. znana zarówno z profesjonalizmu, jak i z wspaniałych strojów Królewska Orkiestra Salonowa.

 

Letnie koncerty w Faktorii będą odbywać się w piątkowe wieczory, zawsze o godzinie 19.00.

Najciekawsze wydarzenia

  • 12 lipca – w programie koncertu rozpoczynającego cykl tematycznych widowisk muzycznych w Pruszczu Gdańskim, znajdują się między innymi przeboje z repertuaru ArmstrongaSinatry, zespołu ABBAQueen oraz Ennio Morricone.
  • Podczas lipcowego wieczoru na Gali Operowej zaprezentowane zostaną fragmenty znanych i pięknych oper, autorstwa najwybitniejszych kompozytorów. Usłyszymy utwory VerdiegoPucciniegoBizetaMessneta i Czajkowskiego. Dodatkową atrakcją wieczoru, oprócz wspaniałych solistów, będzie Królewska Orkiestra Salonowa.
  • 2 sierpnia publiczność będzie miała okazję wysłuchać koncertu Historia muzyki w zarysie. W repertuarze znajdują się utwory obejmujące zasięgiem czasy od staropolszczyzny do XX wieku. Jednym z najciekawszych punktów programu jest suita polskich tańców renesansowych. Wśród nich znajdziemy perełki o bardzo interesujących nazwach, jak Fatalia błazeńska, Hajducki. Usłyszymy także Wyrwanego. Z relacji Jana Chryzostoma Paska wiemy, że taniec ten utożsamiany był przez pisarzy XIX wieku z Mazurem, choć stanowi on po prostu jedno z kilku funkcjonujących określeń Oberka.

(Źródło: http://sp10bielawa.w.interia.pl/publ/robert/taniecn.html)

  • Melodią przewodnią Wieczoru Vivaldiego16 sierpnia, będą Cztery pory roku, najbardziej rozpoznawalne dzieło kompozytora. Cykl Czech koncertów skrzypcowych zabrzmi w Faktorii 16 sierpnia. Są one wybitnym przykładem muzyki ilustracyjnej. Powstały na podstawie anonimowych sonetów (których, jak jest możliwe, autorem był sam Vivaldi). W partyturze zaznaczono, które fragmenty odnoszą się do której części muzyki.

Koncerty

Piątki, godz. 19:00.

program

Koncerty w Pruszczu Gdańskim

12/07  OD BACHA DO ABBY

Kassak Brass Ensemble

Tadeusz Kassak prowadzenie koncertu

Grzegorz Ufnal baryton

26/07  GALA OPEROWA

Królewska Orkiestra Salonowa

Natalia Walewska  skrzypce, prowadzenie orkiestry

Zofia Kotlicka-Wiesztordt  sopran

Witalij Wydra  tenor

Barbara Żurowska-Sutt  prowadzenie koncertu

02/08  HISTORIA MUZYKI W ZARYSIE

Anna Śliwa  fidel, pochette, lira da braccio, viola d’amore; prowadzenie koncertu

Gdański Kwartet Smyczkowy:

Łukasz Perucki  I skrzypce

Joanna Aksnowicz  II skrzypce

Michał Burdzy  altówka

Izabela Joachimowska  wiolonczela

16/08  WIECZÓR VIVALDIEGO

Robert Kwiatkowski  skrzypce, prowadzenie orkiestry i koncertu

Witosława Frankowska  klawesyn

Orkiestra PFB

Bilety

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.

 

BACKGROUND:

 

FAKTORIA W przeszłości Pruszcz Gdański znajdował się nad jeziorem lagunowym, gwarantującym bezpośrednie połączenie z morzem. Tym samym obszar ten stanowił jeden z końcowych punktów na szlaku łączącym bursztynonośne wybrzeża Bałtyku z terenami Cesarstwa Rzymskiego. Położenie nad ówczesnym jeziorem wpływało zarówno na rozwój kontaktów handlowych, jak i wzbogacało dietę mieszkańców w produkty pochodzenia morskiego. Poza czynnikami hydrologicznymi na rozwój osadnictwa wpłynęło korzystne nizinne ukształtowanie terenu, a także znajdujące się tu żyzne gleby pogranicza Żuław Wiślanych z Pobrzeżem Wschodniopomorskim. Pomiędzy II w. p.n.e. a V w. n.e. obszar dzisiejszego Pruszcza Gdańskiego, a także jego najbliższa okolica, stanowiły jeden z najbardziej znaczących kompleksów osadniczych Pomorza. Odnajdywane relikty zabudowy oraz nekropolie, podkreślają jak silnie rozwinięta gospodarczo i społecznie była ludność zamieszkująca ten teren, utożsamiana kolejno z kulturami oksywską i wielbarską. Okolice Pruszcza były istotnym centrum handlu prowincjonalnego jak i dalekosiężnego. Dzięki archeologicznej analizie licznych i wielkościowo obszernych cmentarzysk, wiadomo, że region ten charakteryzował się bardzo gęstym zaludnieniem. Liczne znaleziska monet, a także towary i przedmioty importowane z terenu Imperium Romanum odnajdywane na terenie Pruszcza, wskazują na znacząca rolę kontaktów handlowych, łączącą się z pokaźną ilością dóbr jakie mieli do zaoferowania przybyszom tutejsi mieszkańcy. Dodatkowo o wysokim poziomie społeczeństwa świadczą bardzo bogato wyposażone groby.

Najstarsze opisy znalezisk archeologicznych z Pruszcza Gdańskiego pochodzą już z końca XIX w., natomiast najwcześniejsze badania archeologiczne prowadzone były od początku XX w. Niestety większość znalezisk sprzed II wojny światowej uległa zniszczeniu bądź zaginęła. Intensywne prace badawcze rozpoczęły się ponownie w latach 60. i kontynuowane były w kolejnych dekadach, co związane było z rozbudową miasta.

Rekonstrukcja Faktorii Handlowej i Międzynarodowego Szlaku Bursztynowego z okresu wpływów rzymskich w Pruszczu Gdańskim jest wyjątkowym przedsięwzięciem turystyczno-archeologicznym w skali całego kraju. Realizacja projektu zwiększa atrakcyjność turystyczną Pomorza i przyczynia się do promocji dziedzictwa kulturowego obszaru Morza Bałtyckiego. Temat szlaku bursztynowego i wymiany handlowej z prowincjami Imperium Rzymskiego, stanowi ważny element dorobku kulturowego tej części Europy i rejonu Pomorza. Faktoria Handlowa, w skład której chodzą: Chata Wodza – ekspozycja muzealna, Hala Targowa – miejsce spotkań z żywą archeologią oraz rekonstrukcje Chaty Bursztyniarza i Chaty Kowala, zostały pomyślane jako miejsce połączenia nowych technologii z bogactwem zabytków archeologicznych i pięknem bursztynowych eksponatów. Efektem tego przedsięwzięcia jest niezwykle interesujący obiekt, gdzie można zarówno odpocząć, jak i dowiedzieć się o życiu sprzed niemal 2 tysięcy lat.

 

KASSAK BRASS ENSALMBLE to jedyny tego rodzaju  i  najprawdopodobniej „najbardziej potężnie brzmiący” zespół kameralny w Polsce. Kilkunastoosobowy zespół tworzą gdańscy muzycy i jest to mieszanka orkiestrowego doświadczenia, pasji muzykowania i młodzieńczego zapału. W repertuarze zespołu znajdziemy opracowania dzieł; J.S.Bacha, F.Chopina, J.F.Haendla,  Mendelssohna, A.Scarlattiego, L.Viadany, E.Griega,. S.Scheidta, G.Bizeta, ale także część repertuaru o całkiem innym charakterze a mianowicie znane przeboje muzyki popularnej, standardy muzyki światowej w wykonaniu znakomicie brzmiącej „blachy” z towarzyszeniem sekcji rytmicznej. Z powodzeniem koncertują we wspólnym programie z Waldemarem Malickim i Maciejem Miecznikowskim. Grupa wspaniale brzmi zarówno w salach koncertowych, kościołach, pałacowych wnętrzach jak i na dziedzińcach zamków. Różnorodny repertuar zespołu może być znakomitą oprawą muzyczną specjalistycznych zjazdów, dużych bankietów a także uroczystości regionalnych i ogólnokrajowych. Zespół zaskakuje niespodziankami, humorem sytuacyjnym ale o tym można przekonać się dopiero na koncertach Kassak Brass Ensemble.

Skład zespołu: Janusz Szadowiak, Adam Stachowiak, Robert Barwiński, Mirosław Merchel, Adriana Zjawiona, Mariusz Stawski, Andrzej Chodziński, Sylwester Śliwa, Zenon Gileta, Dariusz Gutomski, Arkadiusz Skotnicki, Tadeusz Kassak

GRZEGORZ UFNAL baryton, solista Opery Bałtyckiej, współpracujący m.in z Teatrem Muzycznym w Gdyni, Capellą Gedanensis, Operą Nova w Bydgoszczy, teatrem Otwartym w Gdańsku oraz z Gdańską Niezależną Inicjatywą Artystyczną OFF&BACH. Ma na koncie wiele (idących już w setki) wystąpień na scenach europejskich dla niemieckiej agencji Alber Concert Theater GmbH. Oprócz repertuaru klasycznego i operowego nie stroni od „lżejszych” gatunków muzycznych, z upodobaniem wykonuje utwory z repertuaru Franka Sinatry, które miał okazje niejednokrotnie prezentować nawet w takich krajach jak Liban czy Emiraty Arabskie oraz polskie piosenki z okresu dwudziestolecia międzywojennego, które często pojawiają się na trójmiejskich scenach podczas koncertów z Gdańską Niezależną Inicjatywą Artystyczną OFF&BACH.

NATALIA WALEWSKA  Absolwentka Białoruskiej Akademii Muzycznej w Mińsku w klasie skrzypiec profesora A. Janpolskiego (ucznia znakomitego skrzypka XX wieku Leonida Kogana). Zadebiutowała w wieku lat dwunastu występem z Orkiestrą Filharmonii Mińskiej oraz w programach RTV. W 1986 roku została laureatką III Ogólnobiałoruskiego Konkursu Młodych Skrzypków a w 1992 III Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego i laureatką Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Koncertuje w kraju i za granicą. Dokonała nagrań dla Sveriges Radio P2. Brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Orkiestr Symfonicznych „ Schleswig-Holstein Music Festival ” pod batutą G. Solti, Ch. Eschenbacha, M. Roztropowicza. Jako solistka współpracowała z wieloma orkiestrami symfonicznymi.Od 1999 roku piastuje stanowisko koncertmistrza Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.

W swoim dorobku posiada wiele nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych.

Wydała cztery autorskie płyty kompaktowe m. in.:„ Romanza Classica ” na skrzypce i organy z prof. Romanem Peruckim, „Clair de Lune” zawierającą unikatowe przeróbki utworów Clauda Debussiego oraz sonatę A-dur Cesara Francka nagraną wspólnie z pianistą Bogdanem Kułakowskim oraz „Violin & Piano” z pianistą Rafałem Lewandowskim, oraz posiada dużo nagrań na płytach składankowych. W 2009r. jako koncertmistrz nagrała płytę z wybitnym dyrygentem Sir Nevillem Marinerrem.

Nagrała „Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego z Zespołem Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis pod dyrekcją czołowego polskiego dyrygenta Tadeusza Wojciechowskiego. Płyta ta uzyskała miano „złotej płyty”, a teraz już platynowej. Utwór ten artystka wykonała na bardzo wielu prestiżowych koncertach m. in. Gali Osobowości Roku Radia Gdańsk w Dworze Artusa w Gdańsku oraz podczas inauguracji cyklu pt. „Klejnoty muzyki europejskiej” z wybitnym zespołem Wirtuozi Lwowa w Filharmonii Lwowskiej, oraz z Wirtuozami Kijowa. Artystka prowadzi aktywną działalność koncertową, jest solistką i dyrygentem Królewskiej Orkiestry Salonowej, z którą koncertuje. Jest koncertmistrzem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.

ZOFIA KOTLICKA-WIESZTORDT  ma w swoim repertuarze pierwszoplanowe operowe role sopranowe, debiutowała w partii Gildy w operze „Rigoletto” Verdiego.

WITALIJ WYDRA Urodził się na Ukrainie. W 2005 roku ukończył wydział finansów na Tarnopolskim Narodowym Uniwersytecie Ekonomicznym. W 2008 został laureatem II nagrody II Ogólnoukraińskiego Konkursu Młodych Wokalistów Teodora Teren – Juśkiwa we Lwowie.

Od maja 2009 jest artystą Chóru Opery Bałtyckiej. W maju 2009 r. na I Europejskim Konkursie Tenorów im. Jana Kiepury w Sosnowcu zdobył nagrodę specjalną Przewodniczącego Jury Wiesława Ochmana, a także nagrodę Mazowieckiego Teatru Muzycznego Operetka – występ na Koncercie Noworocznym w Filharmonii Narodowej w Warszawie. We wrześniu 2009 r. wystąpił w Operze Śląskiej na koncercie Galowym Tenorów, zorganizowanym w związku z jubileuszem 90-lecia urodzin i 70-lecia pracy artystycznej Bogdana Paprockiego.

Artysta, na zaproszenie Wiesława Ochmana, brał udział w prowadzonych przez niego koncertach w różnych miastach Polski. W październiku 2009 Vitalij Vydra zadebiutował na scenie Teatru Polskiego w Warszawie rolą Alfreda w operetce Zemsta nietoperza (spektakl Mazowieckiego Teatru Muzycznego). W Operze Bałtyckiej występuje w partiach jako: I Zbrojny w Czarodziejskim flecie Mozarta, Góral w Halce Moniuszki i Zapiewajło w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego.

Żródło: http://www.operabaltycka.pl/pl/ludzie/solisci-spiewacy/witalij-wydra

BARBARA ŻUROWSKA-SUTT Aktywna zawodowo, pracuje do dziś, mimo że od kilku lat jest oficjalnie na emeryturze. To także sposób na życie. Na co dzień, w dalszym ciągu zajmuje się planowaniem, organizacją i realizacją koncertów. Kameralnych, symfonicznych i w największej części koncertów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. W miesiącu w ciągu roku szkolnego realizuje około 80 koncertów edukacyjnych nie licząc pozostałych. Oczywiście jest także ich wykonawczynią, prowadzi  koncerty – „Słowo o muzyce”. Zapytana o swój największy sukces odpowiada – RODZINA!!! 47 lat szczęśliwego małżeństwa, syn – muzyk perkusista, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, nauczyciel klasy perkusji w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Gdańsku, koncertujący solista (wibrafonista), synowa – skrzypaczka-solistka, kameralistka, nauczycielka w szkole muzycznej, wnuki – wnuczka 15 lat, skrzypaczka, laureatka polskich i międzynarodowych konkursów jako solistka i kameralistka, wnuk 13 lat, uczeń w klasie perkusji swojego taty. Mąż – dyrygent, był nauczycielem akademickim w Akademii Muzycznej w Gdańsku i Bydgoszczy, wiele lat dyrygował w Filharmonii w Bydgoszczy i następnie w Operze i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Koncertował również za granicą m.in w siedzibie radia R.A.I. we Włoszech. Prowadził także orkiestry w gdańskich szkołach muzycznych. Na końcu skromnie wymienia siebie. Ja muzyk, konferansjer muzyczny, wiele lat w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, tam też przez kilka lat organizowała Festiwale Muzyki Krajów Europy Środkowej i Wschodniej, następnie konferansjer w Operze i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, przez kilka lat była jej dyrektorem naczelnym i artystycznym. Obecnie – aktywna emerytka. Jej hobby i pasje to podróże, zwiedzanie świata. Aktywne urlopy z przyczepą campingową, zwiedziła już całą Europę. Tam gdzie nie można jechać z campingiem lata samolotem. Poza tym, w trakcie sezonu w wolnych chwilach długie spacery (nieraz parogodzinne) z mężem i psem. Jak żartobliwie dodaje: – Nie wiem kogo najpierw wymienić?!-. Poza tym lubi czytać. TV poza wiadomościami raczej nie ogląda. Oczywiście zawodowe hobby – koncerty. Co tydzień jest na koncercie w Filharmonii, na premierach operowych, teatralnych. Czym jest dla niej wolontariat? Wspaniałą rzeczą, godną podziwu. Uznanie dla ludzi, którzy swój czas poświęcają dla innych. Po raz pierwszy zetknęła się z wolontariatem ponad 20 lat temu, gdy ciężko zachorowała jej mama – bezinteresowna pomoc i oddanie pozwoliło jej godnie przeżyć ostatnie lata życia. Stara się także wolontariat popierać i brać w nim udział. Syn bardo aktywnie włącza się w ruch Fundacji Iskierka – organizuje koncerty dla dzieci onkologicznych, stworzył w Katowicach Dziecięcą Onkologiczną Orkiestrę. Ona nieodpłatnie organizuje koncerty dla dzieci niepełnosprawnych  i z autyzmem, koncerty w Domu Pogodnej Starości. Często odpowiada na apele o pomoc dla chorych dzieci (Fundacja Maciuś i inne). Jest miłośniczką zwierząt – wspiera akcje ratowania  koni (Fundacja Centaurus) i psów.

Źródło: http://www.kiwi.org.pl/profile/details/9

KRÓLEWSKA ORKIESTRA SALONOWA (ORCHESTRA REALE DA SALA) Nazwa orkiestry nawiązuje do dawnych królewskich koncertów i ma swoje uzasadnienie w stylu gry muzyków, kostiumach i programie. Orkiestra zadebiutowała w 2009 roku na inauguracji Tygodnia Muzyki Klasycznej na Festiwalu Sztuki Tutejszej w Gdańsku. Z powodzeniem występowała na koncertach karnawałowych w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, koncertach sylwestrowych w Teatrze Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni, w auli Copernicanum Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, auli Uniwersytetu Gdańskiego. Muzycy w pięknych stylowych kostiumach koncertują bez dyrygenta, wprowadzając urok koncertów salonów wiedeńskich z czasów Jana Straussa. Podkreśla to również prowadzenie orkiestry przez koncertmistrza, Natalię Walewską – zarazem solistkę – tak jak czynił to słynny wiedeńczyk. Z orkiestrą występują znakomici soliści – śpiewacy i instrumentaliści. Programy koncertów bardzo interesujące, zróżnicowane – począwszy od A.Vivaldiego, W.A.Mozarta, poprzez operę, operetkę, piosenki neapolitańskie do musicalu – arie, duety, wirtuozowskie utwory orkiestrowe, solistyczne kompozycje instrumentalne. Kierownictwo artystyczne i prowadzenie koncertów – Barbara Żurowska – Sutt.

 

ANNA ŚLIWA jest skrzypaczką o wielostronnych zainteresowaniach. Będąc absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w zakresie skrzypiec współczesnych i skrzypiec barokowych specjalizuje się w solowym i kameralnym repertuarze dzieł muzyki dawnej, a także w improwizowanym wykonawstwie zabytków muzyki przedrenesansowej i etnicznej.

Wraz z zespołem Camerata Cracovia dokonała m. in. polskiego prawykonania nowo odkrytych utworów polsko-niemieckiego kompozytora z XVII w., Henryka Doebeliusa.

W repertuarze muzyki dawnej wykorzystuje altówkę i skrzypce barokowe, lirę da braccio, violę d’amore, fidel i pochette. Współpracuje z większością polskich zespołów muzyki dawnej, np. Ars Cantus, Concerto Polacco, Il Tempo, a także z austriackim zespołem Pandolfis Consort Wien. Od 2007 r. kieruje zespołem instrumentów historycznych Intrada, współdziałającym ściśle z Baletem Dworskim Cracovia Danza, wykonującym głównie muzykę związaną z tańcem i innymi formami przedstawień scenicznych. W swoim życiorysie artystycznym ma etap pracy jako skrzypaczka w zespole Capella Cracoviensis (1992 – 1995) i altowiolistka w Zespole Instrumentów Dawnych Musicae Antique Collegium Varsoviense Warszawskiej Opery Kameralnej (2001 – 2004).

Brała udział w licznych nagraniach płytowych oraz w prestiżowych festiwalach, m. in. Europäisches Musikfest Stuttgart, Arte Sintesi Enschede, Wratislavia Cantans, Festiwal van Vlaanderen Brugge, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, występowała na Expo 2003 i podczas Roku Polskiego w Paryżu.

Osobnym nurtem jej działalności jest pedagogika skrzypcowa. Prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie,  a także uczy gry na skrzypcach barokowych i violi d’amore w Konserwatorium  Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego.

KWARTET GDAŃSKI tworzą utalentowani studenci Akademii Muzycznej w Gdańsku, którzy studiując u różnych pedagogów, pod okiem wybitnych kameralistów dr R. Kwiatkowskiego i prof. A. Prabuckiej dokonują syntezy swojej kreatywności. Prymariusz studiujący w klasie prof. K. A. Kulki prowadzi również żywą solową działalność koncertową, grał m.in. z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Kaliningradzkiej i Orkiestrą Narodowej Akademii Muzycznej w Kijowie oraz występuje na recitalach w wielu krajach europejskich. Kwartet działa od 2012 r., a już posiada niezwykle bogaty i różnorodny repertuar, od utworów Haydna i Mozarta, przez wielkich romantyków aż do kwartetów H. M. Góreckiego. Młody i dynamiczny skład przekłada się na żywiołowość interpretacji. Kwartet zdobywa pierwsze szlify konkursowe i dopisuje do swego życiorysu coraz liczniejsze występy na festiwalach muzycznych.

 

ROBERT KWIATKOWSKI wybitny kameralista polski młodego pokolenia, laureat wielu prestiżowych konkursów kameralnych w Austrii, Francji i Polsce jest niezwykłą postacią życia muzycznego Wybrzeża. Wykształcony pod kierunkiem prof. Krystyny Jureckiej oraz prof. Anny Prabuckiej-Firlej jako skrzypek i kameralista dodatkowo kształcił swój kunszt pod kierunkiem wielu wybitnych artystów polskich i zagranicznych jak Henry Meyer z „LaSalle Quartet”, Miro String Quartet, Joseph Kalichstein, Sebastian Hamann, Marina Jaszwili, Jadwiga Kaliszewska czy Stefan Kamasa.

Jest założycielem „Dali Piano Quartet” z którym zdobył wiele nagród i wyróżnień na konkursach krajowych i międzynarodowych:

– III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa

– w Gdańsku (2000),

– II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Illzach (2001),

– II nagroda na Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2001),

– Nagroda „Haffner-Wettstein” dla najlepszego zespołu kameralnego Akademii Muzycznej

w Gdańsku (2002),

– Nagroda Stowarzyszenia Czerwonej Róży dla najlepszego koła naukowego Trójmiasta (2002),

– Stypendium Dla Twórców Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego (2007),

– finalista na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej „Premio Vittorio Gui”

we Florencji (2008).

W dorobku artysty znajdują się także inne prestiżowe nominacje oraz nagrody artystyczne:

– w roku 2004 odebrał Pomorską Nagrodę Artystyczną Gryf w kategorii Debiut Roku

przyznaną Orkiestrze Kameralnej Hanseatica,

– również w roku 2004 płyta „Fill the harmony philharmonics” nagrana wraz z Orkiestrą

Kameralną „Hanseatica” oraz Sławkiem Jaskułke otrzymała nominację do nagrody

„Fryderyka” w kategorii „Jazzowy Album Roku”.

Robert Kwiatkowski otrzymuje cykliczne angaże najprzeróżniejszych orkiestr, m.in. Orkiestry Akademii Beethovenowskiej oraz Orquesta Sinfónica de Chile, gdzie występuje jako solista oraz obejmuje pozycję gościnnego koncertmistrza na wielu prestiżowych scenach pod dyrekcją wybitnych dyrygentów takich jak np. Sir Neville Marriner.

W 2003 r. wraz z Łukaszem Lisowskim powołał do życia Orkiestrę Kameralną Hanseatica, w której pełni funkcję koncertmistrza oraz dyrektora. Jego bezkompromisowa, rzetelna praca a z drugiej strony oryginalność i muzyczna wrażliwość dały podwaliny pod artystyczny poziom zespołu ceniony przez wielu wybitnych artystów scen krajowych i zagranicznych. Podczas licznych koncertów kameralnych tej orkiestry występował u boku takich artystów jak Radovan Vlatkovic, Dag Jensen czy Yeon-Hee Kwak. W swoim dorobku artystycznym posiada również nagrania płytowe, archiwalne, oraz telewizyjne (TVP, BBC, Arte).

Artysta od szeregu lat jest pedagogiem w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie pełni obowiązki adiunkta w klasie kameralistyki prof. Anny Prabuckiej – Firlej. Za szczególne osiągnięcia w dziedzinie kultury i sztuki w 2007 roku został wpisany do encyklopedii „Who is who w Polsce”.

 

ORKIESTRA PFB Polska Filharmonia Bałtycka organizuje wiele koncertów symfonicznych, recitali i wieczorów kameralnych w każdym sezonie, których wykonawcami są najwybitniejsi muzycy polscy, a także artyści z całego świata. Towarzyszy im wielokrotnie Orkiestra Symfoniczna PFB.

Zespół liczy obecnie ponad 80 wybitnych instrumentalistów, którzy niejednokrotnie łączą zamiłowanie do twórczości symfonicznej z działalnością kameralną i solistyczną, a także z powołaniem pedagogicznym.

Różnorodny repertuar prezentowany przez Orkiestrę Symfoniczną PFB, obejmuje swymi ramami muzykę barokową, romantyczną i współczesną, a granice formy i stylu przekraczane są niejednokrotnie w wielkim formacie.

Tournée koncertowe wiodły Filharmoników Gdańskich do wielu zakątków Europy: Niemiec, (Berlin, Frankfurt, Schleswig, Bayreuth), Francji, Włoch, Szwajcarii i Rosji. Orkiestra  koncertowała w znamienitych salach koncertowych na całym świecie.

Orkiestra Symfoniczna PFB zarejestrowała wiele nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych CD/DVD: stacje telewizyjne i radiowe w Polsce, Niemczech i Austrii, wytwórnie płytowe VIVART, DUX, POLMUSIC, SOLITON.

Related posts

One Thought to “KONCERTY W PRUSZCZU GDAŃSKIM”

  1. justynbro

    Tam zawsze dobrze są zorganizowane koncerty, tak samo jak i kurs intensywny arabski bydgoszcz reklamowane na stronie Preply http://www.profesor.pl/forum/read.php?5,402501,page=3

Leave a Comment